030 – Joshua Tree

A legújabb kaliforniai kirándulásunk a sivatagba vezetett, mivel az idő tavasszal ideális arra hogy idelátogasson az ember. Ez azt jelenti, hogy csak 28 fok van napközben 😀 A majdnem 2000 hektáron elterülő Joshua Tree nemzeti parkban a Mojave és a Colorado sivatag találkozik. A nevét a Joshua fákról kapta, ami kicsit kaktusz kinézetű, az Agave növénycsoportba tartozik és csak ezen a környéken él meg. Akik szeretik a U2-t, nekik ismerős lehet a név 🙂

Joshua Tree

Három látogatóközpont (Joshua Tree Visitor Center, Oasis Visitor Center és Cottonwood Visitor Center) felől lehet megközelíteni a parkot, mi a legdélebbit (Cottonwood Visitor Center) választottuk, hogy majd onnan jövünk visszafelé és akkor este mikor hazafelé megyünk, kicsit rövidebb lesz az út. Korán indultunk, mivel maga a park kb. 2.5 órára van tőlünk és jó pár megállót beterveztünk. A belépés 25 dollár egy személyautónak, ami nem tűnik kevésnek, azonban 7 napig érvényes. Jó, persze nekünk csak 1 napra kellett, de így is azt kell mondjam, megéri az árát. Persze vannak havi, és kempingbérletek is, de a legjobb hogy és életre szóló bérletet is vehetsz.

Mielőtt bárki is neki indul ennek a nemzeti parknak, ügyeljen arra, hogy legyen elég víz, élelem nála, mert bent nem található semmi ilyesmi. Mosdó (wc papírral!!) minden nagyobb látnivaló/túraútvonal bejáratánál található, ahol ivóvíz is van, valamint van 1-2 piknik hely. De egyéb nincs. Térerő sem 🙂 Érdemes ezt is észben tartani!

Az első megállónk a 15-20 perc alatt körbejárható Cholla Cactus Garden, avagy a Cholla (ejtsd. csojja) kaktusz kert volt. Ezeket a kaktuszokat ugrókaktusznak is hívják, mert állítólag ha közel mész hozzá könnyen beleakad a bőrödbe és kígyómaráshoz hasonló fájdalmat okoz. A tüskéje nagyon erős. A kaktuszkert nagyon szép, egy kis ösvény vezet végig benne, mi nem kísértettük a sorsot és nem hajoltunk rá a kaktuszokra 🙂

Cholla kaktusz kert

A park sajátosságai közé tartoznak a hatalmas és nagyon sima felszínű gránit sziklák. Ezek közül több híresebbet is felkerestünk: Arch Rock ami a boltívről kapta a nevét, pedig inkább elefántra hasonlít, a Skull Rock ami természetesen egy koponyára hasonlít, Cap Rock ami egy kis sapka, Split Rock ami középen ketté van hasadva és Jumbo Rocks amik csak egyszerűen hatalmasak. Íme néhány kép.

Szikla formációk

Ebédünket a Split Rock mellett fogyasztottuk el. Mi zsömlével, paprikával, tonhalkonzervvel, sajttal és kis kolbászkákkal készültünk. Emellett volt még nálunk alma, mandula-kesudió mix és rengeteg víz. 🙂

Élővilágát tekintve a már említett Joshua fa mellett a mojave jukka és néhány egyéb kaktusz is megtalálható itt. Valamint vadjuhok (bighorn sheep), tarantula, kengurupatkány, csörgőkígyók és rengeteg féle madár (sólyom, aranycinege, ökörszem, bagoly, rigófélék, stb.). Azt mondják van itt hiúz, prérifarkas, gyalogkakukk és nyúl is. Ezek közül mi kengurupatkányt és nyulat láttunk, valamint az út közepén kivasalt kígyót 🙂 Amit nem sorolnak természetes élővilágához az a sima mókus, pedig van az is, hiszen a kempigező embereknél sok az élelem és ráadásul a túrák elengedhetetlen kelléke a protein dús magvak, ígyhát mókus is van. 🙂

Virágzó kaktuszok
Kengurupatkány

Az egyik fő látványosság az ún. Barker Dam, ami egy kis gát. Ez a túraútvonal kb 1 óra. Csak télen és tavasszal van benne édesvíz, nekünk még szerencsére jutott ebből a látványból.

Barker gát
Azt se tudom melyik telefonnal fotózzak

Ettől egy kb. 1,5 órás túrával érhető el a kevésbé ismert Wall Street Mill, azaz egy régi malom, illetve a hozzá tartozó bánya rész. A parkban sok sok elhagyatott aranyérc bánya van. Ez az egyik. Talán ez a túra volt a legélvezetesebb, mert itt nem csak a végén volt látnivaló, hanem az út mentén, a Joshua fák között sétálva a gránit sziklák mellett láttunk egy szélmalmot és víz szivattyút, valamint elrozsdált autó maradványokat is.

Wall Street Mill és az elhagyott autók

A túránk végére a park legmagasabb pontját hagytuk, a Keys View-t. Innen belátni az egész Coachella Valleyt, Palm Springs környékét, a San Jacinto hegységet. Ha még emlékeztek, voltunk Palm Springsben és akkor fel is mentünk ennek a hegységnek a tetejére a libegővel. Ebben a völgyben található a Szent-András törésvonal is. Sajnos a legtöbbször állítólag ilyen párás a levegő itt, és nagyon nehéz kifogni teljesen tiszta napot. De a látvány így is lenyűgöző.

Keys View

A végére pedig egy kis meglepetés: