027 – Gyorséttermek (2. rész)

Ha emlékeztek, a gyorséttermes sorozatunk első része az otthon is ismert nagy hármat muttata be. Itt az ideje, hogy megismerkedjünk az “újdonságokkal”.

In-N-Out

Természetesen nem kezdhetünk mással, mint egy kaliforniai burgeressel. Az In-N-Out Burger-t ugyanis itt, egy Baldwin Park nevű városban alapították 1948-ban. Érdekessége, hogy családi vállakozásként indult és még mindig családi tulajdonban van. Továbbá ezt tartják az egyik legjobb munkáltatónak a gyorsétterem szektorban (oké, értem, hogy nincs magasan a léc, de akkor is 🙂 ). Az talán már érdekesebb, hogy évről évre az In-N-Out vásárlói a leghűségesebbek. És ezt meg tudom erősíteni, az emberek szeretik az In-N-Out-ot itt Kaliforniában. Ebben több dolog is közrejátszik szerintem. Egyrészt Amerikában a lokál patriotizmus mindig is nagy dolog volt, és ez megnyílvánul ilyen egyszerű dolgokban is, hogy ha burgert akarsz enni, akkor azt választod, ami helyi. Aztán azt sem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy jobb, mint a legtöbb gyorsétterem. Nem érzed, hogy valami mű kaját ennél. Finom, na! 🙂 Illetve van egy nagyon jó retró feelingje az egésznek. Nem ültek fel az új hullámokra, ők csak hamburgert akarnak árulni sült krumplival – úgy ahogy régen. Mutatom a menüt 2018-ban:

Eredeti menü, eredeti árakkal (fotó: Brian Champlin)

És akkor mutatom az “újat”:

Nem cifrázzák

És egyébként így néz ki a burger és a krumpli:

Nyammm

A legenda úgy tartja, hogy számos híres séf kedvence az In-N-Out, sőt Gordon Ramsey-től még egy idézet is van: “In-N-Out burgers were extraordinary. I was so bad, I sat in the restaurant, had my double cheeseburger then minutes later I drove back round and got the same thing again to take away.” A lényeg magyarul: Gordon Ramsay szereti az In-N-Out hamburgert 🙂

Chick-fil-A

Másodiknak azért választottam ezt, mert (bár nem mondtuk), de az előző reklámos posztban, bizony ez már előkerült. Ugyanis a “poszt képe” bizony egy Chick-fil-A reklám volt. Élesebb szemű olvasóink ki is szúrhatták a piros betűket, de könnyítés képpen itt a kép újra:

A híres tehenes reklámok

És igen, az egyik dolog, ami miatt mindenképp szerettem volna ezt a láncot megemlíteni, azok a reklámjaik. Alapvetően arra vannak felfűzve, hogy a tehenek kampányolnak, hogy egyél több csirkét 🙂 Ha kíváncsi vagy az elmúlt 20 év “Eat Mor Chickin” kampány legjobbjaira, kattints IDE. Ebből kitalálható, hogy ebben a gyorsétteremben, bizony csak csirkét szolgálnak fel.

De ne szaladjunk ennyire előre, az első Chick-fil-A a keleti parton, Atlantában nyílt meg 1967-ben. De ha egészen pontosak akarunk lenni, akkor a történet 1946-ban kezdődött, ugyanis ekkor nyílt meg az eredeti Dwarf Grill, ami bizonyos értelemben a Chick-fil-A őse – már csak azért is mert mindkettőt egy ember, Truett Cathy alapította. A még mindig erősen kaliforniai bázissal rendelkező In-N-Out-tal szemben (bár van pár In-N-Out Arizonában is), a Chick-fil-A 46 államban van jelen, több mint 2200 étteremmel. Állítólag ők vezetik a gyorsétterem ipart az egy étteremre eső értékesítések terén.

Jó, jó, de mit lehet itt enni? Persze, hogy csirkét! Ők sem variálják túl a menüt, ezek a szendvicsek:

Csak egyszerűen

Az első szendvics például tényleg csak a rántott csirkemell és uborka – illetve valami szósz, ha kérsz hozzá. Vagyis ezek azt hiszik, hogy feltalálták a rántott húsos szendvicset, látszik sosem voltak buszos kiránduláson Magyarországon 🙂 Amúgy majdnem mindegyiket próbáltam már, azt kell mondjam, finom! A grillcsirkéset kifejezetten szeretem. De a legjobb rész akkor jön, ha rámész a menüre. A sült krumpli, ugyanis nem az, amit megszoktál. Náluk ún. “waffle fries” van, ami lefordítva “gofri krumpli”, aminek semmi értelme nincs, de ha azt mondom, hogy “rácsos krumpli”, az jobban leírja a valóságot 🙂

Waffle fries

És a legjobb része, hogy igazi krumpliból van, nincs benne semmilyen “trükk”. Azt kell mondjam, ez is finom.

Folytatása következik…

Leave a Reply