026 – Reklámok

Nyilván más, hiszen más a célközönség is. De azért bemutatunk néhányat, hogy ti is ízelítőt kapjatok.

Hatás – mellékhatás

Nagyon sok a gyógyszer vagy valamilyen orvosi kezelés reklámja. Ez még önmagában nem nagy szám, gondolhatná az ember. De tényleg rengeteg! Továbbá egy gyógyszernek a reklámjában tovább tart a mellékhatások felsorolása, mint maga a gyógyszer reklámozása. Valószínűleg ez itt a törvény, hogy minden mellékhatást fel kell sorolni, mert különben beperelnek hogy nem szóltál!!!  A következő reklám például egy dohányzásról való leszokást segítő gyógyszer, de maga a termék reklámja nagyon rövid, aztán elkezdik sorolni a mellékhatásokat: öngyilkossági hajlam, depresszió, stb… 😀 Jól hangzik nem?

A műsorvezető reklámoz

A rádiós és tévés reklámoknál is előfordul, hogy ha valamilyen nagyobb műsorban van a reklám akkor a bemondó reklámoz. Pl: A rádiós reggeli műsorban a műsorvezető minden reggel elmondja hogy itt vegyél matracot, mert azóta ő sokkal jobban alszik. Vagy a tévében a sportműsoroknál (pl. NFL) a kommentátor mondja be a műsort támogató autómárka szlogenjét. Nyilván ez azokra a reklámokra igaz, amik támogatják a műsorokat. És ezen kívül azért vannak “sima” reklámok is.

Vicces

A reklámok viccesek. Jó persze nem az összes, de nagyon soknál törekednek arra, hogy tényleg szórakoztató legyen. Ami durva, hogy mi ugyanazon a reklámon többször is tudunk röhögni 🙂 Jó példa erre az alábbi Groupon reklám. A Groupon az itteni Bónusz Brigád, tulajdonképpen a magyar verziót ez alapján hozták létre.

Ügyvédet de gyorsan!

Rengeteg reklám szól arról, hogy ha megsérültél egy balesetben, vagy ittasan vezettél de megállított a rendőr, akkor hívj azonnal ügyvédet. Itt ugye ez dívik, mindenért perelnek az emberek.  De hogy ne csak a tévés reklámokról írjak, az autópálya mellett például a legtöbb plakát arról szól, hogy ha megsérültél egy balesetben akkor ezt-és-ezt az ügyvédi irodát hívd… A rádiókban is ezeket nyomatják agyon.

Visszatérve az ittas vezetésre, ugyebár itt nincs zéró tolerancia, tehát 1-1 pohárral megihatsz mielőtt vezetnél, de itt is van limit, azt hiszem 0.08% véralkoholszint. Ha ezt átléped, vagy egyéb tudatmódosító szerek hatása alatt állsz, azt itt úgy hívják hogy DUI, azaz “Driving Under Influence” (valaminek a hatása alatt vezettél). Az ehhez kapcsolódó reklámot amúgy először rádióban hallottam, de azért maradt meg, mert a szlogenje elég érdekes: “Call 1-800-NoCuffs, because no one looks good in cuffs” ami magyarul annyit tesz “Hívd a 1-800-NincsBilincs-et, mert senki sem néz ki jól bilincsben” :D. Arról hogy a telefonszám miért így van, írunk majd kicsit később egy másik posztban 🙂

Híres emberek

Többször bukkannak fel híres színészek a reklámokban. Otthon ezt mintha inkább szégyennek éreznék a színészek. Hogy ez annak a jele, hogy nem keresik őket nagyobb munkákhoz. De itt ez nagyon gyakori. Például Morgan Freeman Mountain Dew reklámban szerepel,  Matthew McConaughey Lincoln autót reklámoz vagy Chris Pratt egy állítólag kevesebb kalóriát tartalmazó sör – a Michelob Ultra – reklámblokkjában bukkan fel. Vagy Samuel L. Jackson például Capital One hitelkártyát sóz rád. Az, hogy színészek szerepelnek a reklámban és ráadásul ilyen neves színészek, itt nem olyan nagy kuriózum, nekünk azért mégis fura volt.

Ez az Amazon Alexa reklám a Super Bowl szünetében volt először, de ennek rövid részleteit nap mint nap is leadják. Szerintem roppant vicces és ötletes reklám lett. Alexa elveszíti a hangját, és hát híres emberekkel próbálják meg pótolni nem éppen szokványos szövegekkel 🙂

Ez szintén egy, a Super Bowl alatt leadott teljes hosszúságú reklám, viszont itt is a rövid verzióit ugyanúgy adják a mindennapokban, ahogy az előző Alexa-s reklámnál. Morgan Freeman-nek nagyon jól áll a rappelés.

Égessük le a másikat

Simán előfordul, hogy más márkákat “aláznak” meg a reklámban. És nem kell kitakarni a másik márka nevét. Például az egyik gyorsétterem-lánc, a Wendy’s, leégeti a McDonalds-ot. Rámutatnak arra a tényre, ami nem titok, hogy a McDonalds-ban fagyasztott húspogácsából készül a hamburger. És viccesen emlékeztetnek, hogy a jéghegy ami elsülyesztette a Titanicot, szintén fagyott volt 😀 Náluk viszont természetesen minden friss.

De amúgy az örök klasszikus Apple – Samsung “háború” is szórakoztató 🙂

Leave a Reply