006 – Mindenki emlékszik az elsőre…

Nem, nem váltottunk témát a blogon. Nem, nem is fogunk 🙂. Viszont elmesélem nektek az első hetet az új munkahelyen, az ígéret földjén, az én szemszögemből.

Minden új kezdet izgalommal jár. Hiába ismerős a munkakör, a feladataid nagyjából azok lesznek, amikre számítasz, mégis más a hely, az emberek, nem ismered mit hogyan kell majd kezelni. Viszont még mielőtt belemennék a tényleges első heti élményeimbe, kicsit visszamegyünk az időben, ugyanis mielőtt kijöttünk volna, már elindult a cégem részéről a szervezés, hogy mikor és hol is kéne lennem az első hét folyamán:

Történetünk valamikor augusztus utolsó napjaiban kezdődik, amikor is kapok egy levelet, hogy mire kell számítanom az első héten. E szerint rögtön az első két munkanapomon Arlingtonban kéne lennem egy ún. “Onboarding event” résztvevőjeként. WTF??? Épp csak hogy megérkezek az országba szept. 26-án és rögtön utazzak is okt. 2-3-ára egy másik államba?? Arlington Virginia államban van, Washington (Fehérház, Pentagon, stb.) mellett, kb. a külvárosa. Na már most, ha megnézzük, hogy Los Angelesből Arlingtonba hogy jutnék el, a következő jön ki: már vasárnap el kell indulnom, mert kb. 5 óra a repülőút és 3 óra időeltolódás is van. Nem elég nekem a 9 órát valahogy megszokni, rögtön megint 3 óra eltolódás…. Nem igazán tetszett az ötlet, azon kívül, hogy persze Washingtont meg szeretném nézni valamikor. De így elsőre ez elég sok lett volna, valljuk be 🙂.

Ezért hát írtam egy levelet a főnökömnek és a HR-es kapcsolatomnak, hogy hát van-e bármiféle esély rá, hogy 1 héttel később vegyek részt az eseményen. A főnököm nagyon támogató volt, ő maga mondta, hogy adjunk nekem időd a letelepedésre 🙂. Ez már  rögtön tetszett, hogy a főnököm megérti a helyzetet. Úgyhogy elindult a szervezkedés, és kiderült, hogy a 2. héten lenne egy ugyanilyen esemény, csak San Franciscoban, de ehhez külön jóváhagyás kell, intézik. Mindjárt jobb!! Még pár levélváltás után a sztori vége az lett, hogy jééé a saját irodámban is lesz “onboarding” 😀. A multicégek hátránya talán, hogy az ilyenek csak hosszas utánajárás után derülnek ki. Na de megnyugvás, nem kell sehova se repülnöm rögtön, megismerem az irodámat is legalább….

Ugrunk az időben, október 2. hétfő, menni kell az irodába. Mivel 1 bérelt autónk volt ekkor, Feri elvitt reggel. 8. emelet, sok fiatal toporog egy nagyobb aulában. Bejutunk. A meeting szoba előtt reggeli vár. Hmm. Ez milyen jó, reggeli is (és ebéd is) biztosított egyfajta üdvözlésként. Elindul a kötelezően leadandó “ismerd meg a céget” előadás sorozat. A nap folyamán kiderül, hogy az üzletágból amit én képviselek, csak én voltam egyedül 🙂. Ez valószínűleg az átszervezésnek köszönhető, de hát ezen a két napon nagyon sok speciális dolgot nem mondanak el, úgyhogy jólvan. Ebéd, leülnek mellém páran, beszélgetünk. Mindenki megkérdezi, honnan jöttél… Nyilván, mert egyértelműen akcentussal beszélsz… És mindenki megdöbben, hogy tapasztaltabbként jöttem, itt mindenki új kolléga, vagy még csak gyakornok.

Eltelt a nap, estére kifáradtam, pedig igazából csak az előadásokat kellett hallgatni, néha aktívkodni tipikus feladatokkal. De az újdonság élménye azért fárasztó is, a nyelv, az emberek… A második nap sem telt el másképp. A két nap végeztével levontam a következtetést, hogy habár a cégem neve elvileg ugyanaz mint előtte, tulajdonképpen majdnem minden más 😀. Máshogy osztják a munkát, dolgozhatsz éppen egy floridai, vagy texasi emberrel is, vagy mindkettővel egyszerre. Emiatt az online jelenléted nagyon fontos. Rengeteg eszközt, alkalmazást és módszertant használnak. Mind mind más mint előtte (jó, 1-2 kivétellel, de tényleg talán 1-2 van csak!!).

Az első két nap után kapsz egy halom e-learninget, amit hiába “ismered a céget”, meg kell csinálnod. Rengeteget!! Úgyhogy 3. nap bementem az irodába és az időmet annak szántam, hogy minél több ilyet megcsináljak. Az iroda ún. open space iroda, hoteling rendszerrel. Ez azt jelenti, hogy csak néhány fejesnek van saját irodája, egyébként nyitott légtérben oda ülsz, ahova akarsz. Illetve ahova befoglaltad a helyed, erre külön alkalmazás van. Amúgy az iroda elég menő, nemrég újították fel állítólag. Minden emeleten közösségi terek, különböző játékok pl. kosár palánk, csocsó. A kávé-tea mellett müzli, rágcsa és cukorka adagoló!!! Igyen. Durva. Az én irodám nem túl nagy, 3 emeletet ölel fel “csak”, viszont hozzávetőlegesen 400 ember van az irodához rendelve. Miért nem kell annyi hely? Mert a legtöbb ember ügyfélnél van, illetve az otthoni munkavégzés is támogatott. A lényeg a lényeg, az iroda és az irodai légkör eléggé tetszett.

work

Napközben már 1-2 hívásom is volt a projektekkel kapcsolatban, amire beosztottak az elkövetkező időkre. Az egyik projekt nagyon igényelte az onsite jelenlétet, már csütörtöktől ott kellett lennem. Ezzel nem is lett volna semmi baj, ha nem 1 órányi vezetésre lett volna az ügyfél. Úgy, hogy nincs még autóm… Hiába próbálkoztam a managernél mindenféle jogos indokkal, hogy miért ne kelljen már nekem ügyfélhez menni az első héten, nem volt kibúvó. Menni kellett. Na ezzel nem lopta be magát a szívembe az adott manager 😀.

Tömegközlekedés nincs. Illetve mint utólag megtudtam, ahol van is, ott veszélyesnek tartják. De a lényeg, hogy tömegközlekedéssel kb. 3x annyi idő eljutni A-ból B-be. Próbáltunk autót bérelni nekem, viszont a poén, hogy debit kártyára nem adnak autót magánszemélynek… És mint már korábban említettem, az otthoni hitelkártyámat megszűntettem. Tehát ott állok, hogy autót nem tudok bérelni, kettőnkre 1 autó van, és mindketten nagyon máshova kell, hogy menjünk. Mi a megoldás? UBER! Itt nagyon megy, és nem is olyan iszonyat vészes az ára. És a jó a dologban, hogy a nagy részét a költségnek el tudtam számoltatni úgy, mintha én vezettem volna – benzinköltség térítéssel. Két nap következik az ügyfélnél. Ülsz az UBERben minden nap 2 órát, közben dolgozol 8-9-et az ügyfélnél. Az ügyfél amúgy nem tűnt nagyon gáznak, úgyhogy maga a napi ott lét nem volt rossz. Péntek estére megérződött, hogy kicsit sokfajta inger ért viszonylag rövid idő alatt, pedig a hét eleje még nem is volt vészes. Szóval ne felejtsétek, az újdonságok megtapasztalása is sok ENERGIA!! Levontam a következtetést, pörgés van 🙂 De izgi volt és az mindig jó 😉

One thought on “006 – Mindenki emlékszik az elsőre…

Leave a Reply